divendres, 17 de gener del 2014

El llenguatge musical

L’adquisició del llenguatge és una de les fites principals del primer cicle de l’educació, la llar d’infants.
Una de les eines que emprem és la música, a través dels jocs de falda, cantant cançons, realitzant audicions, ...
Els infants gaudeixen escoltant música del seu entorn, reconeixent cançons i cantarelles, explorant les possibilitats de la veu i descobrint el sons dels instruments musicals.
El projecte de música que duem a terme aporta diferents recursos:
-         El llibre de les cançons: Al llarg del curs anem presentant les cançons; la Lluna la pruna, el sol solet,  peix peixet, cargol treu banya, etc
-         Els palets; dues claus de fusta que serveixen per portar la pulsació de les músiques que escoltem
-         Les danses: a través d’elles posen en moviment el cos seguint el ritme de la música.
La dinàmica de les sessions conté unes cantarelles d’inici i final de la sessió que els infants de seguida identifiquen i aprenen i molt aviat, només sentir ja saben que han de fer.
Quan fem les sessions de música ho fem amb petit grup, és a dir, amb la meitat de la classe.
La música està però, molt present en la vida quotidiana de la llar d’infants.

Cantar cançons és una activitat que fem cada dia i en qualsevol moment, per dir-nos Bon dia!, per recollir joguines, per fer una fila, per berenar, .....
 Jugant amb els instruments
Seguint la pulsació amb els palets
 El llibre de les cançons
 Fent jocs de falda
Fent una dansa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada