CURS 2025-26
HORARI D’ADAPTACIÓ PER ALS NENS/ES QUE VENEN PER PRIMERA VEGADA A LA LLAR D’INFANTS:
3, 4 i 5 setembre: Dies de familiarització
Els nens/es venen a la Llar d'Infants una hora i mitja cada dia i el pare, la mare o algun familiar es queda unes estones a la classe amb el nen/a.
Matí: de 10 a 10'30- es queden a l'escola, el nen/a amb el seu acompanyant.
de 10'30 a 11'30- L'acompanyant marxa i el nen/a es queda a la llar d'infants
d'11'30 a 12- torna el pare/mare i acompanya una estona al seu fill/a
Tarda: de 3’30 a 4 – es queden a l’escola el nen/a amb el seu acompanyant
de 4 a 5 – l’acompanyant marxa i el nen/a es queda a la Llar
de 5 a 5’30 – torna l’acompanyant i s’està a la llar la darrera mitja hora
L’acompanyament de les famílies serà el primer dia de mitjà hora i després s'anirà reduint.
8, 9 i 10 de setembre: 2 hores
Els nens/es venen a la Llar d'Infants dues hores cada dia, matí o tarda i ja es queden amb nosaltres. Els acompanyants entren a les classes, deixen el nen/a amb l’educadora i s’acomiaden de l’infant i marxen. Llegiu atentament els consells.
Podeu fer-ho al matí: de 10 a 12 o bé, a la tarda: de 15 a 17
15 i 16 de setembre: 3 hores
Els alumnes que s’estan adaptant per primera vegada a la Llar d'infants realitzaran l’horari lectiu de matí o de tarda.
Matí: de 9 a 12 o Tarda: de 15 a 17
A partir del 17 de setembre: Horari normal
Entra en funcionament l’horari complert: 8 a 13 i de 15 a 17’30 i el servei de menjador.
HORARI D’ADAPTACIÓ PER ALS NENS/ES QUE CONTINUEN |
Tornarem a començar les activitats del curs 2025-26, el dimecres, 3 de setembre a les 9 del matí, amb un horari una mica especial, per tal que els nens i nenes tornin a acostumar-se a venir a la llar.
- Primers dies: 3,4 i 5 de setembre
L’horari màxim serà: Matí - de 9 a 12 i Tarda - de 15h a 17
- Els dies 8, 9 i 10 de setembre
Horari complert sense servei de menjador: de 7'45 a 13 i de 15 a 17:30.
- A partir del 15 de setembre
Horari complert + servei de menjador
Cada nen/a realitza l'horari que necessita i la família hauria de respectar el procés de familiarització del seu fill.
L’ADAPTACIÓ A LA LLAR D’INFANTS
La Llar d’infants pot esdevenir
pels nens i les nenes una nova possibilitat d’enriquiment i ampliació de les
seves experiències, una altra manera de créixer i desenvolupar-se en relació
els altres companys, altres adults i nous espais.
Malgrat tot, és possible que als
infants els calgui un temps per conèixer la Llar, descobrir-hi coses
interessants, adequar-la a les seves necessitats i preferències i poder-ne
gaudir
D’aquest temps en diem PERÍODE
D’ADAPTACIÓ que és el camí o procés que viu el nen i la nena en el pla
dels sentiments (afectius, socials, intel·lectuals). |
A QUI LI CAL ADAPTAR-SE?
En el procés d’adaptació hi estem
tots implicats; la família i la llar d’infants iniciem una relació i ens cal conèixer-nos
per agafar-nos confiança. Les nenes i els nens són els principals
protagonistes.
L’ingrés del petit i la petita a la
llar pot fer sorgir en les famílies sentiments contradictoris: pors, dubtes,
desconfiances…és completament normal, és qüestió de temps.
Les reaccions dels infants quan comencen la llar d’infants poden ser molt diverses: alegria desbordant, agitació, ....però també pot aparèixer un plor intens, agressions, actituds de rebuig o aferrament a les “seves coses” (motxilla, jersei…). també és fàcil trobar criatures que passats uns dies d’aparent tranquil·litat (una setmana, un mes…) reaccioni amb plor i rebutgi la llar quan pren consciència de la nova situació.
Cal que siguem especialment sensibles i estiguem atens a les manifestacions subtils del seu estat d’ànim, com ara tristor, aïllament, trastorns de son, inapetència… Totes aquestes reaccions són naturals i és positiu que cada criatura expressi els seus sentiments.
ÉS IMPORTANT…
- Cada nena i cada nen té el seu ritme. No posem temps a
l’adaptació..
- Visquem la incorporació del nen i la nena a la llar d’infants amb
la major normalitat i optimisme possibles
QUÈ PODEM FER LES FAMILIES PER FACILITAR L’ADAPTACIÓ?
- - Procurar que abans d’anar a la llar
d’infants coneguin l’edifici, hagin vist el pati, etc.
-
Intenteu
que els acomiadaments siguin curts, ràpids i decidits. No
torneu a entrar una vegada hàgiu marxat.
-
Procureu
no fer canvis possibles a casa durant aquests dies, (no el canvieu de llit ni
d’habitació, no li tragueu el xumet, no feu canvis en la seva alimentació,....).
-
Parleu amb l’educadora de qui i com es durà a
terme el procés d’adaptació.
-
Respecteu els acords presos amb l’educadora pel
que fa a horaris, entrades, ....
- - No parlar mai de la llar d’infants
en termes negatius o d’amenaça. Ex “si
no et portes bé et portaré a la llar”, “si no menges ho diré a la teva mestra”,
...
- - Anar anticipant als infants la seva
incorporació a l’escola, tot familiaritzant-los amb els noms dels altres
nens/es i de les mestres
- - Anar acomodant els ritmes de son,
hàbits d’alimentació i petites rutines que seguiran a la llar
- - Intentar aclarir dubtes parlant amb
les educadores
- - Ser respectuosos amb la seva
incorporació progressiva, sense forçar situacions
- -
Procurar que els nens/es vinguin el
més relaxats i tranquils possible, per exemple: no els prengueu el mòbil, el
xumet, el biberó.... a la porta de l’escola bressol.
- - No enganyeu al vostre fill o
filla. Acomiadar-se cada dia i recordar-los que més
tard els vindran a buscar és bàsic per adquirir confiança.
- - És molt important que quan el nen/a
vingui a la llar d’infants pugui portar algun objecte personal per
consolar-se i trobar seguretat ( xumet, nino, osset, coixí, ...) durant el
període d’adaptació.
-
Col·laboreu
amb l’educadora a l’hora de marxar, sigueu vosaltres els que doneu el nen/a a
l’educadora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada