En
aquesta etapa és imprescindible que els infants sentin que tenen un lloc en el seu
entorn i que hi confiem.
Les
rutines, els hàbits i el coneixement dels límits i les conductes que són
acceptades els faran sentir confortables i els permetran preveure els esdeveniments,
com també les conseqüències de les seves accions.
El
concepte d’hàbit implica que l’individu ha après una acció i després
l’executa
adequadament, en el moment que correspon i sense que hagi de ser controlat
externament per ningú.
La
implicació de la família amb el centre del seu fill és fonamental perquè
l’aprenentatge dels hàbits d’autonomia personal tingui èxit.
Les
nenes i els nens han de percebre i sentir que són capaços d’aprendre i de tenir
interessos nous. S’han de sentir respectats en aquests interessos, en el seu
ritme de treball, en les opinions i en els propis processos d’aprenentatge per
anar guanyant confiança i seguretat, participant d’una manera activa en el desenvolupament
de les activitats i projectes de treball.
La
família i l’entorn de l’infant hauran de fer possible que l’infant adquireixi
confiança i la maduresa emocional que requereix per a l’adquisició dels hàbits
d’autonomia personal.
Alguns
dels hàbits que treballem són aquests:
En el menjar:
-
prendre a utilitzar la forquilla o la
cullera
-
seure sense aixecar-se fins que s’ha
acabat el menjar.
-
aprendre a veure aigua sense mullar-se
D’higiene personal:
-
rentar-se les mans i la cara
-
adornar-se que té mocs i netejar-los.
D’ordre:
-
participar en la recollida de joguines
-
aprendre a obrir i tancar la motxilla
-
penjar i despenjar la bata i la jaqueta ( per això necessiten les betes )
De la roba:
-
apujar-se la roba després d’anar al wc.( per això cal roba còmode)
-
descordar-se i cordar-se la bata
D’actitud:
-
respectar el companys
És veritat, poc a poc els hem de deixar créixer! La pressa no els va bé, necessiten el seu temps!
ResponElimina